صداهای اعلان، انقلاب ربات‌ها و موارد بیشتر

متن اصلی اعلامیه به زبان انگلیسی را بخوانید
Notification Sounds, Bot Revolution and Much More

در به‌روزرسانی امروز، قابلیت‌های مختلفی از جمله اضافه کردن آهنگ دلخواه برای اعلان، تنظیم مدت زمان سفارشی برای بی‌صدا کردن گفتگوها یا حذف خودکار پیام‌ها، ربات‌هایی پیشرفته‌تر از هر وبسایتی و همچنین بهبود پیام‌های هدایت شده با امکان نمایش پاسخ‌ها به تلگرام اضافه شده‌اند.

صداهای سفارشی برای اعلان‌ها

از این پس می‌توانید هر صدایی را به زنگ اعلان تبدیل کرده و با آهنگ موردعلاقه‌ی خود یا حتی میم‌ها (و صدای میوی گربه‌ها) اعلان‌های سفارشی بسازید. در گفتگو بر روی یک فایل صوتی کوتاه و یا یک پیام صوتی بزنید و آن را به فهرست صداهای اعلان اضافه کرده و سپس آن را به گفتگوی مورد نظر خود اعمال کنید.

زنگ‌های تلگرام بین همه‌ی پلتفرم‌ها مشترک بوده و می‌توانید از آن‌ها به طور رایگان در دستگاه‌های دیگر خود نیز استفاده کنید.

زنگ‌های اعلان را می‌توانید برای انواع گفتگوهای مختلف و یا فقط یک گفتگوی خاص تنظیم کنید. برای مدیریت اعلان‌ها و یا افزودن یک زنگ جدید، به تنظیمات تلگرام > «اعلان‌ها و صداها» مراجعه کنید.

زنگ‌ها از فایل‌های صوتی ‌و پیام‌های ویدیویی (کوتاه‌تر از 5 ثانیه) تا سقف 30 کیلوبایت پشتیبانی می‌کنند. برخی از نمونه‌هایی را که توسط تیممان (و حیوانات خانگی‌شان) ساخته شدند، در کانال صداهای اعلان امتحان کنید.

مدت زمان سفارشی بی‌صدا کردن

سال‌هاست که کاربران تلگرام قابلیت بی‌صدا کردن گفتگوها به طور موقت را داشته و می‌توانستند برای زمان‌های مشخصی مانند 8 ساعت یا 2 روز، اعلان‌ها را غیرفعال کنند. از این پس می‌توانید اعلان‌ها را برای هر مدت زمانی (به اندازه‌ی یک چرت روزانه یا حتی یک مرخصی طولانی) متوقف کنید.

هر گفتگو دارای یک منوی بهبودیافته برای تنظیم اعلا‌ ها است - با انتخاب گزینه غیر فعال کردن صدا اعلان ها را به صورت بی‌صدا دریافت کرده یا با اعمال یکی از گزینه های بی صدا کردن اعلان ها را کاملا غیر فعال کنید.

جهت تعیین مدت زمان مورد نظر برای بی‌صدا کردن گفتگو، در اندروید، گزینه‌ی «بی‌صدا کردن» را از منو در بالای گفتگو و در iOS، همان گزینه را در صفحه‌ی اطلاعات گفتگو انتخاب کنید.

منوی جدید حذف خودکار در پروفایل‌ها

با فعال کردن قابلیت حذف خودکار در هر گفتگویی، می‌توانید مکالمه‌های خود را محرمانه‌تر کرده و یا از شلوغ شدن یک گفتگو جلوگیری کنید. از امروز فعال کردن این قابلیت آسان‌تر شده و همچنین مدت زمان‌های بیشتری (مانند 2 روز، 3 هفته، 4 ماه و…) در دسترس شما خواهد بود.

جهت فعال کردن حذف خودکار، گزینه‌ی منوی اندروید یا منوی iOS را در صفحه‌ی اطلاعات گفتگو انتخاب کنید.

پاسخ‌ها در پیام‌های هدایت شده

تلگرام اولین اپلیکیشنی بود که ارسال پاسخ را راحت و کارآمد کرد. کافیست پیام مورد نظر را به سمت چپ کشیده و به آن پاسخ دهید. پاسخ ارسال شده، پیش‌نمایش کوچکی از پیام اصلی را نشان می‌دهد که با زدن روی آن، می‌توانید به پیام مورد نظر بروید.

از این پس این پیش‌نمایش‌ها هنگام هدایت پیام‌ها به گفتگوهای دیگر نیز نمایش داده می‌شوند تا دوستانتان راحت‌تر متوجه جوک‌های شما بشوند.

البته همچنان می‌توانید نام نویسنده و یا کپشن رسانه‌ها را پنهان کرده و پیام‌ها را به صورت ناشناس هدایت کنید.

انقلاب ربات‌ها

از سال 2015 تا به امروز، میلیون‌ها کاربر از ربات‌های مختلف برای تبدیل فایل‌ها، خرید آنلاین و حتی پرداخت مالیات خود استفاده کرده‌اند. ربات‌های تلگرام در حال حاضر از امکانات بسیار زیادی مانند احراز هویت یکپارچه، پرداخت وجه با 15 ارائه‌دهنده‌ی خدمات پرداخت (از جمله Google Pay و Apple Pay)، دریافت بازخورد، ارسال اعلان‌های سفارشی به کاربران و بسیاری از موارد دیگر پشتیبانی می‌کنند.

از امروز بُعد جدیدی از امکانات را به ربات‌ها اضافه کرده و به توسعه‌دهندگان، ابزارهای جدیدی برای ساخت رابط‌های کاربری بی‌نهایت منعطف با جاوا اسکریپت (محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی دنیا) را می‌دهیم، بدین صورت، ربات‌های تلگرام می‌توانند جایگزین هر وبسایتی شوند.

برای درک بهتر کارکردها و انتظارهایی که می‌توان از ربات‌های تلگرام داشت، از ربات نمونه‌ی ما @DurgerKingBot فست فود مجازی سفارش بدهید.

برنامه‌نویسان می‌توانند مستندات API ربات را مطالعه کرده و از خلاقیت خود برای ساخت ربات‌های جدید استفاده کنند.

این رابط‌های کاربری می‌توانند با پوسته‌ی تلگرام کاربر هماهنگ شده و به گونه‌ای برنامه‌نویسی شوند که رنگشان همزمان با تغییر به حالت شب یا روز و یا انتخاب یک پوسته‌ی سفارشی، تغییر کند.

تنظیم سریع ربات‌های مدیر

ربات‌های تلگرامی همچنین می‌توانند وظایف ساده‌تری مانند مدیریت گفتگو با اضافه کردن قابلیت‌های جدید، خودکارسازی فرآیندهای مختلف و یا کمک به مدیرها را نیز انجام دهند. از این پس کاربران می‌توانند به راحتی از صفحه‌ی پروفایل هر ربات، آن را به گروه یا کانال خود اضافه کرده و مستقیم از همان صفحه، اختیارات و دسترسی‌های ربات را تنظیم کنند.

ربات‌ها می‌توانند فقط به عنوان مدیر به کانال‌ها اضافه شوند، در حالیکه در گروه‌ها، می‌توان آن‌ها را هم به عنوان کاربر و هم به عنوان مدیر اضافه کرد.

ترجمه‌ی متن بهبود یافته در iOS

قابلیت ترجمه‌ی درون برنامه‌ای پیام‌ها در دستگاه‌های iOS بهبود فراوانی یافته و زبان‌های بیشتریاز جمله اوکراینی) به آن اضافه شده است - همچنین مانند تلگرام اندروید، می‌تواند زبان‌های مشابه را نیز ترجمه کند.

با فعال کردن گزینه‌ی «ترجمه‌ی پیام‌ها» از بخش تنظیمات > «زبان»، گزینه‌ی جدیدی به نام «ترجمه» به منوی پیام (که با انتخاب کردن آن نمایش داده می‌شود) اضافه خواهد شد. همچنین می‌توانید این گزینه را برای زبان‌هایی که به آن‌ها مسلط هستید غیرفعال کنید.

بهبود قابلیت تصویر در تصویر اندروید

هر ویدیویی در اپلیکیشن‌های موبایل تلگرام، با حالت تصویر در تصویر پخش شده و می‌توانید همزمان با تماشای برنامه‌های زنده و یا ویدیوی گربه‌ها، از دیگر بخش‌های اپلیکیشن نیز استفاده کنید. در این به‌روزرسانی، پخش‌کننده‌ی ویدیو در اندروید بهبودهای زیادی پیدا کرده است – از جمله تغییر اندازه با حرکت Pinch (نیشگون)، بستن پنجره با دکمه‌ی X و ظاهر گرد جدید.

قابلیت پخش ویدیوها به صورت تصویر در تصویر، در همه‌ی پلتفرم‌های تلگرام (از جمله iOS، تلگرام دسکتاپ و macOS) فعال است.

انیمیشن‌های جدید

رابط کاربری صفحه‌ی تغییر شماره تلفن در تنظیمات، ظاهر جدیدی پیدا کرده و یک اردک انیمیشنی شما را در این مسیر راهنمایی خواهد کرد. با تغییر شماره تلفن می‌توانید شماره‌ای که ما به آن کد ورود ارسال می‌کنیم را تغییر دهید – همه‌ی گفتگوها، رسانه‌ها و تنظیمات دیگر شما بدون تغییر باقی خواهند ماند.

به‌روز نگه داشتن شماره موبایل، بسیار مهم بوده و باعث می‌شود همیشه بتوانید کد ورود خود را دریافت کرده و به حساب خود دسترسی داشته باشید. می‌توانید با زدن روی شماره تلفن خود در تنظیمات، به راحتی آن را تغییر دهید.

اموجی‌های متحرک بیشتر

اگر می‌خواهید غذاهای مختلف را به صورت متحرک ببینید، کافیست یکی از اموجی‌های زیر را بدون هیچ متنی ارسال کنید:

این بود خلاصه‌ای از امکانات دومین به‌روزرسانی تلگرام در بهار امسال. به زودی با امکانات بیشتری برمی‌گردیم.


۱۶ آوریل ۲۰۲۲،
تیم‌ تلگرام